söndag 26 april 2009

Snutjava 2009

Det kom fram en polis i full mundering till mig när jag arbetade en dag på Espresso House på Centralen i Stockholm. Jag hann tänka: Snälla snälla, beställ en brygg, så får jag skoja något om snutjava (aka bryggkaffe).
- Jahaja, hur var det häääär då? utbrast jag.
- Hej! Det är lugnt, sa polisen och log.
- Fint, vad händer på Centralen?
- Det är lugnt. Vi har ju kontor här borta runt hörnet, så att...
- Coolt, vad vill du ha, vad får man fresta med? Snälla snälla säg bryggkaffe, tänkte jag vidare.
- Jag tar en sån där, vad heter det....chai latte, en stor.

Total lycka! Mina synapser på högvarv, signalsubstanserna flödade i hjärnan: chai, polis, polis, chai, chai, rosa, guds nektar, chai, snutjava, cykel, chai, polis.

- Jaja, såg det hela tiden, du är sån klockren chaitjej! Pass på, din chai dyker upp här borta till höger alldeles strax!


Chaitjej? Polis? Lika som bär!

Inga kommentarer: