tisdag 9 februari 2010

3 snabba till da Matteos egen Camilla Pettersson.

Hej Camilla och grattis till vinsten i Värnamo! Vilken grej!

Tjena Mattias! Tack så mycket. Kul att du vill ha en intervju med mig.

Det här är första gången du tävlar i Barista Cup. Da Matteo har ju ständigt varit heta i tävlingsammanhang, inte minst med förra årets finfina 1:a och 3:e plats. Hur kändes det i det ögonblick då prepptiden var avklarad och du precis skulle starta din 15 minuter långa tävlingstid?
När preppen var klar kände jag mig väldigt redo! Jag var ju sista tävlande för dagen, så jag var sugen på att köra min grej. Och kul var det!


Jag hatar signaturdrinkar, jag tycker alla smakar skit, typ. Vad innehåller din drink?
Min signaturdrink består av en svartvinbärssaft som jag har reducerat ner till hälften, sedan en enkel espresso. Detta toppade jag med lite flingsalt för att förhöja alla smaker. Mycket trevligt, kanske skulle den ändra din syn på signaturdrinkar?


Svartvinbärssaft är ju gott, synd att du har kaffe och salt i det, men jag gissar att det tillhör tävlingen. Hur kommer du nu ladda om inför semifinalen som äger rum i Stockholm i april, blir det någon slags diet - kolhydrat, GI, chai?
Jag tänker framför allt koka kaffe tills höger pekfinger ramlar av. Min diet blir nog det jag kan få tag i. Annars fokus på att ha roligt, den bästa dieten. Eller?

Bonusfråga: Vilken är din absoluta favoritfärg om du får välja mellan snorgrön och chairosa?
Min favoritfärg blir då chairosa.

Vad fint, tack Pettersson, för att du tog dig tid för att svara på frågorna, känns tryggt att det finns en god återväxt på da Matteo. Vad det gäller diet kan jag rekommendera chailattedieten. Har inte testat den själv, men läst mycket om den. Hoppas uppladdningen inför semifinalen i Barista Cup blir både kul och inspirerande!





Camilla Pettersson hittar ni allt som oftast bakom en Linea på da Matteo Torrefazione, Vallgatan 5 mitt i centrala Göteborg.

Inga kommentarer: