torsdag 4 februari 2010

Tävlingsdags - javisst!

På lördag smäller det! Två av mina favorittävlingar kickas igång samma dag!

När folk på gatan frågar mig:
- Öj Matte, vad är Barista Cup för nåt?"
så brukar jag svara:
- Det var inte igår nån kallade mig Matte. Men iallafall, det är som Melodifestivalen, fast för kaffe. Man har massa delfinaler runt om i Sverige, sen är det final i Globen.
Följdfrågan blir ofta:
- Men men, asså, vem är Barista Cups Christer Björkman?
Svaret är lika självklart som en sliskig snelugg:
- Christoffer Levak vettu. Det är Levak som rorsman.
- Ah nice, men du var får man en god chai?
- Dunno man. Chai är såå januari. Haha, ja ba skoja, jag har en rosa burk här i fickan, ska vi dela?



Chris och Chris - inte lika alls.

Uttagningstävlingar i landet enligt nedan:
6 februari - Värnamo (kaffe)
6 februari - Örnsköldsvik (musik)
12 februari - Åre (kaffe) - inställd
13 februari - Sandviken (musik)
17 februari - Stockholm (kaffe)
20 februari - Göteborg (musik)
21 februari - Malmö (kaffe)
27 februari - Malmö (musik)

2 kommentarer:

Intebjörkman sa...

Melodifestivalen är så delfin(/torsk). Hihi delfin(al). Hoho. Uppriktigt, såga sången annars kommer du vakna med grått skägg på söndag.

Baggström sa...

Jag skulle aldrig såga sången, såga är inte min grej och tänk om Carola HÄGGkvist är med...