söndag 7 mars 2010

Oväntat!

Visst är det sådäääär när ens vänner som arbetar på café, coffeeshop eller kaffebar berättar om vilka helt sjuuuuka beställningar de har varit med om. Det kan vara helt sjuuuuka beställningar såsom:


"En chai med en shot espresso." Gäääääsp...
"En latte, på hälften lättmjölk, hälften soja och lite vaniljsyrup." Gäääääsp...
"Extra varm latte med en shot decaf och en shot vanlig espresso." Gäääääsp...


Det är ju verkligen jätteudda. Men man blir liksom lite avtrubbad, lite loj, nästan immun. Tills häromdagen då jag fick min schönaste beställning på länge:


"En varm mjölk med smör tack!"



Jag förbjöd mig själv att fråga om hon också ville ha cream cheese och marmelad.



...och ja, hon rörde ner smöret i mjölken och drack.

Förresten en chai med en shot espresso borde finnas på allas menytavlor som Dirty Chai.

4 kommentarer:

Öner Kulbay sa...

Som det finns en dirty mojito (vissna myntablad, okrassat is, vatten och explorer vodka) ska det ju självfallet finnas en dirty chai.

Vart får jag tag på en sån utan att få chai maffian efter mig?

Baggström sa...

Naber Öner, du gör mig hungrig på döner.
Biliyormusun nerede cok güzel döner var mi?

ÅSE KATTEN sa...

eller som tjeien sa här om dagen: "en SAI, tack!"

öner sa...

Keske Öner et yese :)
Tyvärr inget kött för min del, typ haram
Och vad gjorde du i Istanbul, förutom innebandy då?