måndag 3 maj 2010

Spahelg i Sörvik

Jag var nyss i Dalarna (ett landskap med ängsklocka som landskapsblomma). Spahelg i Sörvik. Där bodde jag i en liten röd stuga. Det var skitmysigt. Sängen var supermjuk. Täcket fluffigt. Man liksom hade det bra och så. Åt god mat. Andades frisk luft. Eldade ved. Men det bästa av allt var att varje morgon väcktes jag av en nychemexad kopp kaffe. Idido & Above the Honey. Oh yes! Kaffe på sängen så att säga. Jamen ska man väckas av en kopp ska det ju va lite nivå påatt.


Nej, förresten, det bästa av allt var att det var Lars Pilengrim som gjorde kaffet. Killen kan kaffe. Ja just ja, jag fick två små bekymmersrynkor mellan ögonbrynen när Lars chemexade 11-kaffet och mina farhågor besannades. Vi upptäckte nåt med temperaturen och Chemex...OMG!

Inga kommentarer: