lördag 21 augusti 2010

Mitt namn är Vårtmedel.

För ungefär hundra (100) år sedan bodde jag i en stad som idag heter Istanbul (tidigare Konstantinopel). Det är en fantastisk stad på många sätt, kaffet är äckligt, kebaben god och ögonbrynen rejäla.
Under tiden som jag bodde där öppnade Starbucks (*$) sina första coffee shops i staden och jag var givetvis där för att få mig en kopp kaffe. När man beställer en kaffe, gör man det i kassan där de också frågar vad man heter. Där efter skriver kassapersonalen (den kassa personalen) namnet på muggen och ställer ner den till baristan som tillreder drycken och sedan ropar namnet som står på muggen. Jag tror jag hette lika många olika namn som besök på Starbucks. "Benim adim (Mitt namn är) Vårtmedel, V..... Å....., it's like an A with a little thing on top..."




Shuuu be duuu be duuuu...

5 kommentarer:

sallmoon sa...

hahahhaahaha

Baggström sa...

Asså du reagerar sjukt långsamt Sallmish!

sallmoon sa...

.. och du svarar extremt fort!

Baggström sa...

...fast nu var du schnabb!

sallmoon sa...

kaaanske det! :D