torsdag 11 augusti 2011

Vilken kaffedag!

Jag står hemma vid 10-snåret och ska ta fram min handjagare för att slänga ihop en brygg. Så knackar det på dörren. Jag öppnar och där står någon typ av postman och langar ett paket. Aaaah, min beställning från Has Bean. 8 eller 9 röda fina påsar med afrikanskt och australiensiskt innehåll.

Det är sjukt enkelt och billigt att handla kaffe från Has Bean. Från min beställning tog det 3 dagar innan det kom till dörren. 250g Shakisu för 55 svenska kr inkl frakt. Snuskigt billigt. Nästan lite konstigt billigt. Tror jag betalade över 100% mer för Drops, J&Ns och Da Matteos dito. Men då fick jag å andra sidan nöjet att provsmaka och snacka med baristan. Det är inte lika kul att prata med en hemsida. Has Bean har å andra sidan vunnit både WBC och Brewers Cup i år. Tror jag.
Nåväl, kaffedagen fortsatte hos Henrik Sandén på Kaffemaskinen som till min stoooora glädje hade en liiiiiten hopper till min meeeellan Mazzer. Det blev så clean, så jag gick ner i spagat när jag kom hem.

Inte nog med det, kaffedagen fortsatte, för jag fick ytterligare ett paket från England. Nya malskivor och en barnvagn. Oväntat.

1 kommentar:

Anonym sa...

Är kärran knappstyrd eller är det paddlar?
//Albinsson