tisdag 8 september 2009

Barista vs Modekännare 0 - 1

Den 2:a september stod jag i en coffee shop och skrev in mig i den gröna personalliggaren tittade på datumet och sa: "Nämen 2:a september - det är ett bra datum." Jag sa det faktiskt. Men det var ju bara vilken annan dag som helst...ända tills...
Strosar på Götgatan i Sthlm, möter av en slump den mest hängivna rostaren i EU (inklusive Baltländerna). Han mummlar nånting åt mig och jag hänger på till hans bil och han plockar upp en stor fin vit påse. Lite hemligthetsfullt ler David Haugaard och säger: "Gå hem och kör. Det här är galet."
Glädjeruset när jag vandrar Åsögatan upp mot mitt hem var enormt och jag hade tårar i ögonen när jag passerade Sneakerns n Stuff (på riktigt).

Senare på kvällen bestämmer jag och min käresta oss för att korka upp påsen och kolla vad det egentligen var i påsen. Och gud min gud. Jag utbrister: VÄLKOMMEN TILL ETIOPIEN ÄLSKLING! efter den första skandinaviska skottet och tar fram telefonen för att messa Haugaard och tacka. Följande dialog utspelar sig nånstans mellan köket och vardagsrummet.
Käresta: "Men alltså chilla lite, är du säker på att det är en etiopier?"
Jag: "Haha, ja kul. Är det nåt jag kan så är det Etiopien. Kom igen, jag måste visa var jag går för, leverera!"
Käresta: "Ok, jag är inte riktigt i Etiopien, nästan men inte riktigt."
Jag: "Aja, whatever. Jag messar."
Käresta: "För mig är det en sydamerikanare, kanske torkad på samma sätt som de gör i Etiopien eller nåt..."
Jag: "Vänta, jag är barista och du jobbar med mode."

Messar David: "Vi har etiopisk afton här hemma! Sjukt gott!"
Davids respons: "Umm, jag förstår vad du menar. Men det är inte etiopiskt."
Messar David: "Ok, min käresta säger att det skulle kunna vara en sydamerikanare, en natural..."
Davids respons: "Javisst! Bra gissat! Det är från Panama...natural....osv...."

Synd att min käresta hade så fel, Panama ligger ju i Centralamerika.

2 kommentarer:

UTHA UTHA UTHAWOOONG!!! sa...

Åhh herregud Mattan du är för goo! Jag har legat på golvet o kippat efter andan. Sista meningen.... LMAO!!!! HAHAHAAA!!!

von thor sa...

Där var du allt för snäll, rätt ska va rätt. Helt klart oavgjort.