söndag 11 april 2010

Kärleksbrev från Love Coffee!

Här om dagen fick jag ett paket på posten. Det var en bok om svenska ostar. Jag gillar verkligen inte ost, det skulle vara Västerbottensrost i så fall. En annan dag fick jag ett annat paket på posten. Det var ett påse med kaffekärlek. Peter Frennhoff och Daniel Remhedens började rosta på allvar för ca 4 månader sedan och har sitt lilla rosteri, Love Coffee, i Lund. Det var med andakt som jag rengjorde min espressomaskin lite extra. Lite extra. Det var en högtidsstund. Min espressomaskins biologiska pappas kaffe skulle bryggas.
Utan att låta för mycket DC, så skulle jag påstå att det var kärlek från första extraktionen. Kaffet är från farmen El Retiro i El Salvador och på hang labeln på kaffepåsen så får man all information man behöver. Eller som Frennhoff sa till mig: "Det smakar schweizernöt."

Då fattade jag precis, jag är ju lite El Retarded.

Inga kommentarer: